هر آنچه در رابطه با مخزن شیشه شوی ۲۰۶ باید بدانید

شیشه شور 206

آیا می‌دانستید درصد بزرگی از تصادفات، به خاطر کثیف بودن شیشه‌های جلو و عقب خودرو است؟ آیا می‌دانستید یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که راننده‌های خودروی ۲۰۶ می‌کنند، این است که مخزن شیشه شوی و رادیاتور را با هم اشتباه گرفته و در نتیجه محلول هر کدام را در داخل دیگری می‌ریزند؟ 

شاید موضوع این مقاله برای بسیاری از راننده‌های حرفه‌ای و باسابقه، بسیار پیش پا افتاده باشد اما وقتی سوالات متداولی که در گوگل جستجو می‌‎شود را بررسی می‌کنیم به این موضوع پی می‌بریم که نحوه استفاده از شیشه شور ۲۰۶، یکی از مشکلات رایجی است که راننده‌ها با آن روبرو هستند. تعدادی از مهمترین سوالات کاربران را در زیر لیست کرده‌ایم و در ادامه تلاش می‌کنیم به تک تک آن‌ها پاسخ دهیم.

  • مخزن شیشه شور عقب ۲۰۶ کجاست؟
  • شیشه شور عقب ۲۰۶ چگونه کار میکند؟
  • مخزن شیشه شور ۲۰۶ کجاست؟
  • مخزن آب شیشه شور ۲۰۶ کجاست؟
  • حجم مخزن شیشه شور ۲۰۶
  • آب پاش شیشه عقب ۲۰۶ کجاست؟
  • مخزن آب شیشه شور عقب ۲۰۶ کجاست؟
  • مخزن آب برف پاک کن ۲۰۶ کجاست؟

 

مخزن آب شیشه شور ۲۰۶ کجاست؟

اولین مشکلی که خیلی از ما با خودروی ۲۰۶ خود داریم این است که چگونه به مخزن شیشه شوی خودرو دست پیدا کنیم. به‌خصوص به دلیل شباهت مخزن شیشه شور و منبع انبساط رادیاتور، خیلی از ما به شک و تردید می‌افتیم که مخزن شیشه شوی کدام است؟! و بسیار دیده شده که مایع هر کدام اشتباهی داخل دیگری ریخته شده است! مخزن شیشه شور ۲۰۶ و منبع انبساط آن، تقریباً در نزدیکی یکدیگر قرار دارند و به همین دلیل تشخیص آن‌ها از یکدیگر کار ساده‌ای نیست. اولین کاری که باید بکنید باز کردن درب کاپوت خودرو است. معمولاً مخزن شیشه شور دارای یک خرطومیه پلاستیکی به همراه یک درب پلاستیکی آبی یا زرد رنگ است که تصویر شیشه‌ی جلوی ماشین نیز بر روی آن هک شده است. با یک فشار کوچک، درب پلاستیکی باز می‌شود و شما می‌توانید مایع مربوطه را داخل آن بریزید. همان‌طور که در تصویر زیر مشخص شده، مخزن شیشه شور ۲۰۶ دارای یک درب پلاستیکی آبی رنگ است که با یک فشار کوچک، درب پلاستیکی باز می‌شود و شما می‌توانید مایع مربوطه را داخل آن بریزید.

 

مخزن شیشه شور 206 کجاست؟

 

مخزن شیشه شوی جلوی ۲۰۶ از دو قسمت تشکیل شده است، قسمت اول خود مخزن است و قسمت دوم گلویی آن که در عکس زیر می‌توانید به وضوح آن‌ها را مشاهده نمایید:

مخزن شیشه شور ۲۰۶

 

مخزن شیشه شور عقب ۲۰۶ کجاست؟

سوالی که برای خیلی از ما پیش می‌آید این است که آیا برف پاک کن‌های عقب خودروی ۲۰۶ از همان مخزن جلو استفاده می‌کنند یا یک مخزن جدا دارند؟ شیشه شور عقب ۲۰۶ چگونه کار میکند؟ در پاسخ باید گفت که در رابطه با خودروی ۲۰۶، مخزنی در عقب خودرو وجود ندارد و شیشه پاک کن عقب با استفاده از یک شلنگ به مخزن شیشه شور جلوی خودرو متصل است. البته یک پمپ در کنار مخزن شیشه شور جلو وجود دارد که وظیفه افزایش فشار، برای رساندن ماده شوینده به عقب ماشین را برعهده دارد. اگر مایع شست‌وشو از مجرای شیشه شور عقب خارج نمی‌شود، موارد زیر را به ترتیب بررسی نمایید:

  1. مخزن شیشه شور را تا میزان حداکثر پر نمایید.
  2. با استفاده از یک شیء تیز مانند سوزن، مطمئن شوید که مجرای خروجی شیشه پاک کن نگرفته باشد.
  3. مطمئن شوید که پمپ مربوطه به درستی عمل می‌کند.
  4. شلنگ عقب تا جلو را چک نمایید.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌نمایید، شیشه شور عقب ۲۰۶ بر روی چراغ خطر عقب و سوم این خودرو قرار دارد. در صورتی که بخواهید اقدام به چک کردن شلنگ آن نمایید و یا برای تعویض شیلنگ شیشه شور عقب ۲۰۶، باید درب صندوق عقب را باز کرده و از آنجا این چراخ خطر را باز نمایید.

 

شیشه شور عقب 206 کجاست؟

 

حجم مخزن شیشه شور ۲۰۶

حجم مخزن شیشه شور ۲۰۶ حدودا ۲ لیتر است و در صورت ریختن بیش از اندازه مایع داخل آن، موجب سرریز شدن خواهد شد و بهتر است کمتر از ۲ لیتر مایع داخل مخزن ریخته شود.

 

تعویض مخزن شیشه شور ۲۰۶

تعویض مخزن شیشه شوی ۲۰۶ نیاز به وقت و حوصله کافی دارد، از این رو باید از قبل، خود را آماده انجام این کار نمایید تا بتوانید مراحل آن را بدرستی طی نمایید. مراحل زیر را جهت تعویض منبع شیشه شور ۲۰۶ به ترتیب طی نمایید:

  • ابتدا باید سپر خودرو باز شود که برای انجام این کار ابتدا درب کاپوت را باز کرده و خارهای قسمت بالای آرم ۲۰۶ و پیچ‌های کناری آن را باید باز نمایید. احتمال شکستن خارها در زمان باز کردن وجود دارد به همین خاطر بهتر است از قبل چند تا از آن‌ها را خریداری نمایید. برای باز کردن پیچ‌ها نیاز به آچار شش پر است.
  • در مرحله بعد باید شلگیر ۲۰۶ را در قسمت چرخ کمک راننده باز نمایید.
  • چرخ سمت کمک راننده را بیرون بیاورید.
  • با باز شدن نیمی از سپر، شلگیر و چرخ سمت کمک راننده، به راحتی به منبع شیشه شور دسترسی پیدا می‌کنید و می‌توانید آن را تعویض نمایید.

 

بعد از پیدا کردن مخزن شیشه شور ۲۰۶، باید بدانید که هر چند وقت یکبار آن را چک نمایید؟ مایع درون آن باید چه میزانی باشد؟ از چه محلولی برای شیشه شور باید استفاده کرد؟ و سوالات بسیار دیگری که می‌توانید در مقاله “مخزن شیشه شوی خودرو و نحوه پر کردن آن” به پاسخ آن‌ها دست پیدا کنید.

1 دیدگاه

  1. می دونید قیمت مخزن شیشه شور 206 چنده؟ من تو اردیبهشت 1401 خریدمش 150 هزار تومان. یه جنس آشغال پلاستیکی فقط!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی