هر آنچه در رابطه با مخزن شیشه شوی تیبا باید بدانید

مخزن شیشه شور تیبا

آیا می‌دانستید درصد بزرگی از تصادفات، به خاطر کثیف بودن شیشه‌های جلو و عقب خودرو است؟ آیا می‌دانستید یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که راننده‌های خودروی تیبا می‌کنند، این است که مخزن شیشه شوی و رادیاتور را با هم اشتباه گرفته و در نتیجه محلول هر کدام را در داخل دیگری می‌ریزند؟ 

شاید موضوع این مقاله برای بسیاری از راننده‌های حرفه‌ای و باسابقه، بسیار پیش پا افتاده باشد اما وقتی سوالات متداولی که در گوگل جستجو می‌‎شود را بررسی می‌کنیم به این موضوع پی می‌بریم که نحوه استفاده از شیشه شور تیبا، یکی از مشکلات رایجی است که راننده‌ها با آن طرف هستند. تعدادی از مهمترین سوالات کاربران را در زیر لیست کرده‌ایم و در ادامه تلاش می‌کنیم به تک تک آن‌ها پاسخ دهیم.

  • آموزش تعویض مخزن شیشه شور تیبا
  • مخزن شیشه شور تیبا ۲ کجاست
  • مخزن شیشه شوی تیبا کجاست
  • مخزن شیشه شور عقب تیبا ۲ کجاست
  • پمپ شیشه شور تیبا کجاست
  • پمپ شیشه شور عقب تیبا ۲ کجاست
  • مخزن آب برف پاک کن تیبا
  • مخزن شیشه شوی عقب تیبا ۲ کجاست
  • مخزن آب شیشه شور عقب تیبا ۲ کجاست
  • مخزن شیشه شور تیبا کجاست
  • مخزن آب برف پاک کن عقب تیبا ۲
  • آبپاش تیبا کجاست
  • مخزن آب برف پاک کن تیبا ۲

 

مخزن شیشه شوی تیبا کجاست؟

اولین مشکلی که خیلی از ما با خودروی خود داریم این است که چگونه به مخزن شیشه شوی خودرو دست پیدا کنیم. به‌خصوص به دلیل شباهت مخزن شیشه شور و منبع انبساط رادیاتور، خیلی از ما به شک و تردید می‌افتیم که مخزن شیشه شوی کدام است؟! و بسیار دیده شده که مایع هر کدام اشتباهی داخل دیگری ریخته شده است! مخزن شیشه شور تیبا و منبع انبساط آن، در نزدیکی یکدیگر قرار ندارند و به همین دلیل تشخیص آن‌ها از یکدیگر کار راحتی است. اولین کاری که باید بکنید باز کردن درب کاپوت خودرو است. معمولاً مخزن شیشه شور دارای یک خرطومیه پلاستیکی به همراه یک درب پلاستیکی آبی یا زرد رنگ است که تصویر شیشه‌ی جلوی ماشین نیز بر روی آن هک شده است. با یک فشار کوچک، درب پلاستیکی باز می‌شود و شما می‌توانید مایع مربوطه را داخل آن بریزید. همان‌طور که در تصویر زیر مشخص شده، مخزن شیشه شور تیبا دارای یک درب پلاستیکی زرد رنگ است که با یک فشار کوچک، درب پلاستیکی باز می‌شود و شما می‌توانید مایع مربوطه را داخل آن بریزید.

اگر به دنبال پاسخ سوال “مخزن شیشه شور تیبا ۲ کجاست؟” هستید نیز باید بدانید که تفاوتی در محل شیشه شور تیبا ۲ وجود ندارد و به همین شکل می‌توانید آن را پیدا کنید.

مخزن شیشه شوی تیبا کجاست؟

 

مخزن شیشه شوی جلوی تیبا از دو قسمت تشکیل شده است، قسمت اول خود مخزن است و قسمت دوم گلویی آن که در عکس زیر می‌توانید به وضوح آن‌ها را مشاهده نمایید:

مخزن آب برف پاک کن تیبا

 

مخزن شیشه شور عقب تیبا کجاست؟

برخلاف بسیاری دیگر از خودروها که از مخزن جلوی خودرو برای شیشه شوی عقب استفاده می‌کنند، خودروی تیبا از یک مخزن جداگانه در عقب خودرو برای اینکار استفاده می‌نماید. این مخزن در کنار چراغ خطر عقب راست تیبا می‌باشد و به راحتی می‌توانید درب پلاستیکی آن را باز و بست نمایید.

 

مخزن شیشه شور عقب تیبا کجاست؟

 

نحوه استفاده از شیشه شوی عقب تیبا

بر روی داشبورد و سمت چپ غربیلک فرمان، مجموعه کلیدهایی وجود دارد که یکی از آن‌ها مربوط به شیشه شوی و برف پاک‌کن عقب این خودرو است. این کلید به دو صورت زیر عمل می‌کند:

  1. فشردن و رها کردن کلید: فعال شدن برف پاک‌کن و تمیز کردن شیشه
  2. فشردن و نگه داشتن کلید: پمپ شیشه شوی فعال شده و بر روی شیشه آب پاشیده می‌شود. همچنین برف پاک‌کن نیز عمل می‌کند. با برداشتن فشار، کلید به وضعیت اول برمی‌گردد یعنی پمپ شیشه شوی عمل نمی‌کند و فقط برف پاک‌کن کار می‌کند.

در زمان روشن بودن خودرو یا قرار گرفتن در حالت ON می‌توان از برف‌پاک‌کن تیبا استفاده کرد.

 

شیشه شوی عقب تیبا

 

بعد از پیدا کردن مخزن شیشه شور تیبا، باید بدانید که هر چند وقت یکبار آن را چک نمایید؟ مایع درون آن باید چه میزانی باشد؟ از چه محلولی برای شیشه شور باید استفاده کرد؟ و سوالات بسیار دیگری که می‌توانید در مقاله “مخزن شیشه شوی خودرو و نحوه پر کردن آن” به پاسخ آن‌ها دست پیدا کنید.

15 دیدگاه

  1. آخ که چقدر این مقاله به کمکم اومد کل ماشین رو گشته بودم ولی پیدا نمی کردم این مخزن شیشه شور عقب رو. دیگه کلافه شده بودم. خدا خیرتون بده.
    • واقعا منم نمیدونستم و کلی فکر کردم و دنبالش گشتم تا بالاخره اینجا سرچ کردم و مشکلم حل شد ممنونم
    • احسنت، تیبا 2،هفده هزار کیلومتر، دیسک و صفحه و رادیاتور و بالابر برقی دو درب و موتور پمپ آب پاش را عوض کردم.
  2. من هر چی که گشتم فیوز پمپ شیشه شور تیبا رو پیدا کنم نشد که نشد. تو این ماشین هیچی رو راحت نمیشه پیدا کرده. انگار داری تو هواپیما می گردی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی