مخزن شیشه شور پراید کجاست؟

مخزن شیشه شور پراید کجاست

آیا می‌دانستید یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که راننده‌های خودروی پراید می‌کنند، این است که مخزن شیشه شوی و رادیاتور را با هم اشتباه گرفته و در نتیجه محلول هر کدام را در داخل دیگری می‌ریزند؟

شاید موضوع این مقاله برای بسیاری از راننده‌های حرفه‌ای و باسابقه، بسیار پیش پا افتاده باشد اما واقعیت این است که بسیار دیده شده که راننده‌ها، مخزن رادیاتور (منبع انبساط) و شیشه شور را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. گاهی بی‌دقتی نیز باعث به وجود آمدن این مشکل می‌شود. به همین دلیل باید دقت کنید که اشتباهی در این زمینه نکنید تا گرفتار عواقب ناشی از آن نشوید.

مخزن شیشه شور پراید

مخزن اب برف پاک کن پراید کجاست؟

مخزن شیشه شور پراید کجاست؟ به‌خصوص به دلیل شباهت مخزن شیشه شور و منبع انبساط رادیاتور، خیلی از ما به شک و تردید می‌افتیم که مخزن شیشه شوی کدام است؟! و بسیار دیده شده که مایع هر کدام اشتباهی داخل دیگری ریخته شده است! همان‌طور که در تصاویر زیر که از چند مدل مختلف پراید گرفته شده، مخزن شیشه شور این خودرو دارای یک درب پلاستیکی زرد رنگ با تصویر شیشه جلوی خودرو است که با یک فشار کوچک، درب پلاستیکی باز می‌شود و شما می‌توانید مایع مربوطه را داخل آن بریزید.

مخزن اب برف پاک کن پراید کجاست

مخزن آب شیشه شور پراید کجاست

مخزن شیشه شور پراید 131

 

پمپ شیشه شور پراید کجاست؟

محل بسته شدن مخزن و پمپ شیشه شور پراید در کنار چرخ جلو و پشت گلگیر سمت راننده است.

پمپ شیشه شور پراید

تعویض پمپ و مخزن شیشه شور پراید

برای تعویض مخزن شیشه شور پراید باید اقدام به مشاهده فیلم آموزش تعویض مخزن شیشه شور پراید نمایید. برای مشاهده این ویدیو به کانال آپارات تن پارت مراجعه نمایید.

مراحل زیر را باید به دقت انجام دهید:

  1. از بالا خرطومی شیشه شور را باز نمایید.
  2.  جک بزنید و خودرو را بالا بیاورید.
  3.  چرخ سمت راننده را باز نمایید.
  4. شلگیر را نیز باز نمایید.
  5. با استفاده از آچار بکس ۱۰ مخزن شیشه شور و پمپ را باز کرده و آن را تعویض کنید.

بعد از پیدا کردن مخزن شیشه شور پراید، باید بدانید که هر چند وقت یکبار آن را چک نمایید؟ مایع درون آن باید چه میزانی باشد؟ از چه محلولی برای شیشه شور باید استفاده کرد؟ و سوالات بسیار دیگری که می‌توانید در مقاله “مخزن شیشه شوی خودرو و نحوه پر کردن آن” به پاسخ آن‌ها دست پیدا کنید.

13 دیدگاه

  1. سلام یه سوال داشتم گوشه سمت چپ عکس یه درپوش فلزی مشکی رنگ هست که با پیچ نصب شده به بدنه اتاق زیر کاپوت ... واسه چی هست و کاربردش چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی