هزینه تعویض تسمه تایم جک S5 چقدر است؟

جک S5 تسمه تایم دارد یا زنجیر؟ تسمه تایم و زنجیر تایم، دو روش رایجی هستند که در خودروهای امروز استفاده می‌شوند و هر کدام مزایا و معایب خودشان را دارند. وظیفه اصلی این دو یکسان است و تفاوت آن‌ها در طول عمر، جنس و محل نصبشان است. در حقیقت تسمه تایم از جنس لاستیک است و زنجیر تایم از فلز ساخته شده است. تسمه تایم بیرون موتور نصب می‌شود اما زنجیر تایم داخل موتور قرار دارد و با توجه به جنس و تماس خود با اجزای دیگر موتور، به روغن‌کاری احتیاج دارد و برای این منظور از روغن پیشرانه استفاده می‌کند. زنجیر تایم در مقایسه با تسمه تایم عمر طولانی‌تری دارد، به طوری که عمر آن را برابر با عمر پیشرانه موتور می‌دانند. اما تسمه تایم با توجه به لاستیکی بودن طول عمر خاصی دارد و به موقع باید تعویض شود.

بهترین زمان تعویض تسمه تایم جک اس ۵ چه وقتی است؟ آیا می‌توانیم به مانند سایر قطعات، تا خراب شدن آن صبر کرده و سپس اقدام به تعویض آن نماییم؟ در پاسخ باید گفت که خیر، تسمه تایم به مانند سایر قطعات نیست. پاره شدن تسمه تایم در زمان حرکت خودرو، می‌تواند خسارات سنگینی برای شما به همراه داشته باشد.

تعویض تسمه تایم بستگی به عملکرد و کارکرد خودرو دارد. این‌طور نیست که بگوییم این قطعه در تمامی خودروها باید در یک زمان یا یک کیلومتر مشخص تعویض گردد. اما زمانی که کارکرد خودرو به ۶۰ هزار کیلومتر رسید بهتر است که تسمه تایم تعویض شود. البته فقط کیلومتر ملاک خوبی برای تعویض تسمه تایم نیست، زیرا ممکن است خودرویی چندین سال کار نکرده باشد، که در این صورت تاریخ استفاده از تسمه گذشته و باید تعویض گردد. معمولاً از زمان تولید تسمه ۳ تا ۵ سال می‌توان از آن استفاده کرد. در دفترچه راهنمای ارائه شده در رابطه با خودروی جک S5 نوشته شده هر ۵۰ هزار کیلومتر اقدام به تعویض نمایید.

کمپانی جک در کراس‌اوور جک اس ۵ از تسمه تایم استفاده کرده و خبری از زنجیر نیست. پس باید همیشه نگران سلامت این قطعه لاستیکی باشید تا پاره شدنش به دلیل فرسودگی، باعث خسارت به موتور خودرو نشود.

هزینه تعویض تسمه تایم جک S5 در ایران به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • مدل خودرو: مدل‌های مختلف جک اس ۵ ممکن است از تسمه تایم‌های مختلفی استفاده کنند که قیمت‌های متفاوتی دارند.
  • نوع تسمه تایم: تسمه تایم‌های جک اس ۵ در دو نوع اصلی اصل و تقلبی در بازار موجود هستند. تسمه تایم‌های اصل به طور قابل توجهی گران‌تر از تسمه تایم‌های تقلبی هستند.
  • محل تعویض: هزینه تعویض در تعمیرگاه‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد.

با این حال، به طور کلی، می‌توان انتظار داشت که هزینه تعویض تسمه تایم جک S5 در ایران بین ۲ تا ۴ میلیون تومان باشد.

شما می‌توانید با خرید تسمه تایم اصل از فروشگاه تن پارت از مشاوره ما جهت یافتن بهترین تعمیرگاه برای تعویض این قطعه با اهمیت استفاده نمایید.

قیمت تسمه تایم جک S5

هزینه تعویض تسمه تایم جک اس ۵ در نمایندگی

هزینه تعویض تسمه تایم در نمایندگی‌های مجاز خودروی جک، قطعاً کمتر از سایر تعمیرگاه‌ها در می‌آید اما باید بدانید که شما بیشترین هزینه را در این بخش بابت خرید تسمه تایم می‌نمایید و هزینه تعویض آن درصد کوچکی از مجموع را به خود اختصاص می‌دهد. در ضمن بهتر است خودتان شخصاً اقدام به خرید تسمه تایم نمایید تا از کیفیت آن مطمئن شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی