مخزن شیشه شور کوییک کجاست؟

مخزن شیشه شور عقب کوییک کجاست

مخزن آب رادیاتور کوییک کجاست؟ مخزن شیشه شور کوییک کجاست؟ آیا می‌دانستید یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که راننده‌های خودروی کوییک می‌کنند، این است که مخزن شیشه شوی و رادیاتور را با هم اشتباه گرفته و در نتیجه محلول هر کدام را در داخل دیگری می‌ریزند؟

شاید موضوع این مقاله برای بسیاری از راننده‌های حرفه‌ای و باسابقه، بسیار پیش پا افتاده باشد اما واقعیت این است که بسیار دیده شده که راننده‌ها مخزن رادیاتور (منبع انبساط) و شیشه شور را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. گاهی بی‌دقتی نیز باعث به وجود آمدن این مشکل می‌شود. به همین دلیل باید دقت کنید که اشتباهی در این زمینه نکنید تا گرفتار عواقب ناشی از آن نشوید.

 

مخزن شیشه شور خودروی کوییک کجاست؟

اولین مشکلی که خیلی از ما با خودروی خود داریم این است که چگونه به مخزن شیشه شوی خودرو دست پیدا کنیم. به‌خصوص به دلیل شباهت مخزن شیشه شور و منبع انبساط رادیاتور، خیلی از ما به شک و تردید می‌افتیم که مخزن شیشه شوی کدام است؟! و بسیار دیده شده که مایع هر کدام اشتباهی داخل دیگری ریخته شده است! مخزن شیشه شور کوییک و منبع انبساط آن، کاملاً در نزدیکی یکدیگر قرار دارند. به همین دلیل بسیار احتمال اشتباه گرفتن این دو وجود دارد. همان‌طور که در تصویر اصلی این مقاله مشخص شده، مخزن شیشه شور کوییک دارای یک درب پلاستیکی زرد رنگ با تصویر شیشه جلوی خودرو است که با یک فشار کوچک، درب پلاستیکی باز می‌شود و شما می‌توانید مایع مربوطه را داخل آن بریزید.

در این رابطه توصیه می‌کنیم مقاله “مخزن آب رادیاتور کوییک کجاست؟” را نیز مطالعه نماید

 

نحوه استفاده از برف پاک کن عقب کوییک

برف پاک کن عقب کوییک چگونه کار میکند؟ دکمه شیشه شور عقب کوییک کجاست؟ بر روی داشبورد و سمت چپ غربیلک فرمان، مجموعه کلیدهایی وجود دارد که یکی از آن‌ها مربوط به شیشه شوی و برف پاک‌کن عقب این خودرو است. این کلید به دو صورت زیر عمل می‌کند:

  1. فشردن و رها کردن کلید: فعال شدن برف پاک‌کن و تمیز کردن شیشه
  2. فشردن و نگه داشتن کلید: پمپ شیشه شوی فعال شده و بر روی شیشه آب پاشیده می‌شود. همچنین برف پاک‌کن نیز عمل می‌کند. با برداشتن فشار، کلید به وضعیت اول برمی‌گردد یعنی پمپ شیشه شوی عمل نمی‌کند و فقط برف پاک‌کن کار می‌کند.

شیشه شور عقب کوییک

 

مخزن شیشه شور عقب کوییک کجاست؟

سوالی که برای خیلی از ما پیش می‌آید این است که آیا برف پاک کن‌های عقب خودروی کوییک از همان مخزن جلو استفاده می‌کنند یا یک مخزن جدا دارند؟ در پاسخ باید گفت که در رابطه با خودروی کوییک، یک مخزن در عقب خودرو وجود دارد و شیشه پاک کن عقب با استفاده از آن کار می‌کند.

اگر مایع شست‌وشو از مجرای شیشه شور عقب خارج نمی‌شود، موارد زیر را به ترتیب بررسی نمایید:

  1. مخزن شیشه شور را تا میزان حداکثر پر نمایید.
  2. با استفاده از یک شیء تیز مانند سوزن، مطمئن شوید که مجرای خروجی شیشه پاک کن نگرفته باشد.
  3. مطمئن شوید که پمپ مربوطه به درستی عمل می‌کند.
  4. شلنگ عقب تا جلو را چک نمایید.

 

بعد از پیدا کردن مخزن شیشه شور کوییک، باید بدانید که هر چند وقت یکبار آن را چک نمایید؟ مایع درون آن باید چه میزانی باشد؟ از چه محلولی برای شیشه شور باید استفاده کرد؟ و سوالات بسیار دیگری که می‌توانید در مقاله “مخزن شیشه شوی خودرو و نحوه پر کردن آن” به پاسخ آن‌ها دست پیدا کنید.

9 دیدگاه

  1. درب صندوق کوییک را که باز کنید حد فاصل نوار لاستیکی دور صندوق و چراغ سمت راست درب مخزن شیشه شور عقب قرار گرفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی