تسمه تایم پاورگریپ ساخت کجاست؟

تسمه تایم پاورگریپ ساخت کجاست

تسمه تایم یک تسمه پلاستیکی است که در حقیقت رابط میان میل‌لنگ و میل‌سوپاپ (میل بادامک) محسوب می‌شود. اولین بار در سال ۱۹۶۲ در موتور یک اتومبیل به شکل انبوه از تسمه تایم استفاده شد. «گلاس ۱۰۰۴» یک خودروی آلمانی بود که تسمه تایم داشت و به میزان زیاد تولید شد. بعد از آلمانی‌ها، این آمریکایی‌ها بودند که سراغ استفاده از این قطعه رفتند. ۴ سال بعد از آلمانی‌ها، یک شرکت خودروسازی آمریکایی به نام پونتیاک در سال ۱۹۶۶ از تسمه تایم در یکی از محصولات خود به نام پونتیاک تمپست استفاده کرد.

تسمه تایم یا تسمه تایمینگ قسمتی از پیشرانه احتراق داخلی است که زمان‌بندی سوپاپ‌های پیشرانه را کنترل می‌کند. در بعضی از پیشرانه‌ها، برای این کار به‌جای تسمه از چرخ‌دنده استفاده می‌شود. بسیاری از پیشرانه‌های پیشرفته خودروهای تولیدی از تسمه تایم برای همگام‌سازی میل‌لنگ و میل‌بادامک استفاده می‌کنند. بعضی از پیشرانه‌ها، به‌ویژه ‌پیشرانه‌های مجهز به بادامک در طرح‌های بلوک سیلندر، از چرخ‌دنده برای رانش میل‌بادامک استفاده می‌کردند؛ اما این برای طراحی‌های میل‌سوپاپ‌رو (OHC) نادر بود.

استفاده از تسمه یا زنجیر تایمینگ به‌جای سیستم محرک دنده‌ای، به طراحان پیشرانه کمک می‌کند میل‌بادامک را دورتر از میل‌لنگ قرار دهند و در پیشرانه‌های دارای چند میل‌بادامک، یک تسمه یا زنجیر تایمینگ امکان قرارگیری میل‌بادامک را در فاصله بیشتر فراهم می‌کند.

تسمه تایم توسط برندهای مختلفی تولید می‌شود که یکی از آن‌ها پاور گریپ است که از کیفیت بالایی برخوردار است.

تولید تسمه تایم پاورگریپ (Gates) در واقع در چندین کشور انجام می‌شود و محل تولید به مدل و ظرفیت تولیدی کارخانه مربوطه بستگی دارد.

برخی از مهم‌ترین مراکز تولید تسمه تایم پاورگریپ عبارتند از:

  • ایالات متحده آمریکا: کارخانه اصلی Gates در واتسون، ایالت کلرادو واقع شده است. این کارخانه به تولید طیف وسیعی از تسمه‌های تایم و سایر محصولات Gates می‌پردازد.
  • بلژیک: کارخانه Gates در تیرلمونت، بلژیک یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید تسمه تایم در اروپا است. این کارخانه به طور خاص بر روی تولید تسمه‌های تایم برای خودروهای اروپایی تمرکز دارد.
  • مکزیک: Gates کارخانه‌ای در مونتری، مکزیک دارد که به تولید تسمه تایم برای بازار آمریکای شمالی می‌پردازد.
  • چین: Gates چندین کارخانه در چین دارد که به تولید تسمه تایم برای بازارهای محلی و بین‌المللی می‌پردازند.
  • اروپای شرقی: Gates کارخانه‌هایی در لهستان، مجارستان و جمهوری چک دارد که به تولید تسمه تایم برای بازارهای اروپایی می‌پردازند.

کیت تسمه تایم کامل جک J5 پاورگریپ

علاوه بر این مراکز اصلی، Gates با شرکت‌های مجوزدار در سراسر جهان نیز همکاری می‌کند که تسمه‌های تایم را با نام تجاری Gates تولید می‌کنند.

محل تولید همیشه تضمینی برای کیفیت نیست. Gates از استانداردهای تولیدی بالایی در تمام کارخانه‌های خود در سراسر جهان پیروی می‌کند. هنگام خرید تسمه تایم پاورگریپ، مهم است که از یک فروشنده معتبر خرید کنید تا از اصالت کالا اطمینان حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی